'Altijd al de ambitie gehad'

Ik had altijd al de ambitie om voor mezelf te beginnen, maar ik vond het een risico toen ik een jong gezin had. Toen ik bijna 50 werd en mijn kinderen redelijk zelfstandig waren, dacht ik: het is nu of nooit. In november vier ik alweer mijn vijfjarig bestaan. Met mijn bedrijf help ik ondernemingen zoeken naar nieuwe huisvesting tot en met de daadwerkelijke verhuizing. Het is vaak een taak die iemand er op zijn bordje bijkrijgt, terwijl diegene daar geen tijd voor heeft.

Visitiekaartje

Ik werk al twee decennia als facility-manager en heb ontdekt dat ik het bedrijfsleven een fijne branche vind. Het is dynamisch, daar hou ik wel van. Ik kijk graag mee met bedrijven naar wat ze willen uitstralen en wat voor pand daarbij past. Het is immers je visitekaartje. Ik vind gebouwen heel interessant. Vooral oude panden, omdat ze veel geschiedenis en een karakteristieke sfeer hebben. Bij een verhuizing komt veel kijken; het is niet simpelweg je spullen oppakken en ergens anders neerzetten. Je wil een pand hebben dat past bij jouw bedrijfsvoering, dat groot genoeg en toekomstbestendig is, op een goede locatie zit en past bij wat je wil uitstralen. 

Duurzaamheid

Duurzaamheid is een groot topic tegenwoordig. Als jij pretendeert duurzaam te zijn, dan moet je niet in een gebouw zitten waar je er aan alle kanten uitwaait. Servicekosten zijn ook een belangrijke factor, want je wil niet voor verrassingen komen te staan. Ik denk vooraf overal over na. Als je alles aan de voorkant goed geregeld hebt, ben je straks geen extra geld kwijt aan onvoorziene kosten. Dit alles maakt mijn werk heel divers. Daarom wil ik me in de toekomst blijven focussen op corporate verhuisprojecten, daar ligt echt mijn ambitie. 

Mijn ervaringstip: straalt jouw pand uit wat je als bedrijf wil uitstralen? Kijk eens of dit met elkaar matcht – het is immers de eerste indruk van je klant!

Tekst: Joli Deitz | Foto: Ronald Speijer
Bron: DOT Business