Briefadres aanvragen
Algemeen
U moet zich inschrijven bij de gemeente waar u woont. Heeft u geen vast woonadres? Dan kunt u onder voorwaarden een tijdelijk briefadres krijgen. Dit kan het adres van een familielid, vriend of kennis zijn. Of van de instelling waar u verblijft. Een briefadres vraagt u schriftelijk aan.
Beschrijving
Het is belangrijk dat u zich inschrijft bij de gemeente. Met een briefadres blijft u bereikbaar voor officiƫle instanties. En u heeft een adres waar u uw post ontvangt.
Stuur bij uw aanvraag mee:
- Kopie geldig identiteitsbewijs
- Bewijsstukken van uw situatie (zie aanvraagformulier)
Hoelang duurt het?
Binnen 4 weken krijgt u een brief. In de brief staat of u aan de voorwaarden voldoet.
Op bezoek
Wilt u bij het stadskantoor een briefadres aanvragen? Maak een afspraak voordat u langskomt.
Dakloos
U kunt alleen het aanvraagformulier gebruiken als u een adres opgeeft waar u zich als briefadres kunt inschrijven. Bent u dakloos? En wilt u het gemeentelijk briefadres Spoorsingel 8 gebruiken? Neem dan contact op met het daklozenteam.
Nieuw woonadres
Heeft u weer een vast woonadres? Geef uw nieuwe adres binnen 5 dagen door aan de gemeente.
Gemeente controleert
Na 6 maanden controleert de gemeente het briefadres. En of u inmiddels al op een ander adres staat ingeschreven. Geeft u bewust onjuiste informatie door? Dan kunt u een boete krijgen.
Voorwaarden
- U kunt maar op 1 adres staan ingeschreven (woonadres of briefadres)
- Het adres dat u opgeeft is een woonhuis (geen bedrijf of postbusnummer)