Budgetbeheer aanvragen
Heeft u moeite om met uw geld om te gaan? Geeft u bijvoorbeeld meer uit dan u heeft? Dan kan een professionele budgetbeheerder u helpen.
Wat is het precies?
Een budgetbeheerder beheert de bankrekening waar u uw inkomen op krijgt. Hij betaalt uw vaste lasten. Zoals de huur en de kosten voor gas, water en licht. Daarnaast krijgt u (elke week) leefgeld voor uw boodschappen.
Hoe regelt u budgetbeheer?
Krijgt u hulp van de Financiële Winkel? Van uw consulent krijgt u een noodzakelijkheidsverklaring. U kiest vervolgens zelf een van de budgetbeheerders hieronder. En maakt hiermee een afspraak.
Krijgt u geen hulp van de Financiële Winkel?
Ook dan kunt u budgetbeheer krijgen van de gemeente. U heeft altijd een noodzakelijkheidsverklaring nodig.
Deze noodzakelijkheidsverklaring mag u niet zelf invullen. Dit zijn de hulpverlenende organisaties die dat voor u kunnen doen:
Krijgt u nog geen hulp van een van deze organisaties? Neem contact op met Delft Support Wmo
Kosten
Meestal betaalt de gemeente de kosten van het budgetbeheer. Dit hangt af van uw inkomen en persoonlijke situatie. Kiest u een budgetbeheerder waar de gemeente niet mee samenwerkt? Dan betaalt u de kosten zelf.
Bijzondere bijstand kosten budgetbeheer
Bij de gemeente kunt u verschillende zaken zelf online regelen. Ook uw aanvraag bijzondere bijstand voor kosten budgetbeheer.