‘Delft en Reset ICT blijven een match’

Of je nu een eenmanszaak runt, een museum of een administratiekantoor, iedere mkb’er is gebaat bij een vlot lopend ICT-netwerk. Sinds kort is een oude bekende op dit gebied terug in Delft: Reset. Ooit begonnen als leverancier van de eerste elektrische typemachines, nu aanbieder van compleet ICT-beheer op maat. 

Computerdokter

Roland Ketel (rechts op de foto) en Hugo Peltenburg zijn de drijvende krachten achter Reset nieuwe stijl. Het bedrijf startte ooit als ‘computerdokter’ op het Minervaplein, in een pand van een paar vierkante meter. Nu is het, met een langdurige tussenstop in Wateringen, een alles omvattende ICT-beheerder in een schitterend pand aan de Kleveringweg langs de A13. Met uitzicht op de stad die bekendstaat om zijn technologische innovaties en waar Reset diepgeworteld is: Delft.

Charme van het mkb-bedrijf

“Reset is in 1987 opgericht, het gaat dus al heel ver terug”, zegt Roland Ketel. “Wat centraal moet staan is een persoonlijke benadering van de klant. Dat is belangrijker dan snel groeien. Een mkb’er wil weten met wie hij te maken heeft en 24 uur per dag de beste service krijgen. En dat voor een eerlijke prijs. Dat bieden wij. De meeste van onze klanten kennen we persoonlijk. We merken dat dat wordt gewaardeerd. Wij vinden dat ook de charme van het mkb-bedrijf. In onze branche zie je veel kleinere spelers opgeslokt worden door grote bedrijven. Hierdoor worden ze winst gedreven. Dat willen wij voorkomen.”
 

Voorbeelden

Systeembeheer, een digitale telefooncentrale, WiFi-beheer, Microsoft 365, digitale veiligheid, onderhouden van websites, smart-building-oplossingen, ongelimiteerd data en belminuten. Het zijn maar een paar voorbeelden van de diensten die Reset levert en ze 24 uur per dag monitort en up-to-date houdt. Vanuit het pand aan de Kleveringweg, maar vooral ook op locatie bij de klant zelf. Hugo Peltenburg: “Wij werken met serviceabonnementen voor een vaste prijs per maand. Dat is handig voor de klant, want zo blijven de kosten voorspelbaar en transparant, zonder onverwachte uitgaven. En wij kunnen ons meer richten op de service in plaats van op facturatie. In dat abonnement is service op locatie inbegrepen.”

Thuis voelen

Want die persoonlijke touch, daar stond en staat Reset om bekend, zegt Roland Ketel. “Naar buiten toe, maar ook intern. Wij vinden het heel belangrijk dat onze collega’s zich bij Reset thuis voelen en daar doen we veel voor. Van verjaardagscadeautjes, ook voor partners en kinderen, tot een vaste chef in onze eigen keuken. Gewoon, omdat we het met elkaar leuk willen hebben. We denken al aan uitbreiding van de dienstverlening. Bijvoorbeeld het opzetten van onze smart-building-afdeling. We zijn dan ook altijd op zoek naar nieuwe collega’s.”

Stad van technologen

En vanwaar die blijdschap om weer in Delft gevestigd te zijn? Hugo Peltenburg: “In Delft liggen de roots van Reset. Het is een stad van technologen en daar voelen we ons goed op onze plek. We zitten nu meer dan een maand op deze locatie en het voelt al helemaal als thuis. De regio Delft is een heerlijk gebied om in te werken. Ik reed een tijdje geleden met ons logo op de auto door de stad, zegt iemand in het voorbijgaan: ‘Joh, waar záten jullie al die tijd!?’ Dat is toch leuk om te horen?”

Tekst: Karl Flieger | Foto: Reset