Digitaal gewaarmerkte documenten
Inwoners van Delft kunnen digitale documenten met een officieel waarmerk aanvragen. De gemeente plaatst een Qualified Electronic Seal (QSEAL) op het document. Dit bewijst dat de gemeente het document heeft afgegeven en dat het niet is aangepast. Het waarmerk is alleen geldig in digitale vorm.
Document inzien
Heeft u een digitaal gewaarmerkt document aangevraagd? Dan kunt u dit bekijken via uw Persoonlijke internetpagina van de gemeente. Hier kunt u het document downloaden tot de geldigheidsdatum. U kunt het ook digitaal delen of per e-mail sturen.
Waarvoor mogelijk?
U kunt een digitaal gewaarmerkt document aanvragen voor:
- Uittreksel BRP
- Beschikking aanvraag bijstandsuitkering
- Beschikking aanvraag bijzondere bijstand
Controleren
U kunt zelf controleren of het document gewaarmerkt is. Open het document en kijk naar de volgende punten:
- De naam Gemeente Delft staat bovenaan en links in beeld
- De datum en het tijdstip van ondertekening
- U ziet of het waarmerk nog geldig is