Klacht indienen
Klacht over buitenruimte
Ziet u iets op straat dat niet in orde is? Zoals zwerfafval, een gat in de weg of een kapotte lantaarnpaal? Meld het de gemeente.
Niet eens met een besluit
Bent u het niet eens met een besluit van de gemeente? Dan kunt u bezwaar maken tegen dit besluit.
Klacht over de gemeente
Bent u ontevreden over het optreden van een ambtenaar, bestuurder of de gemeenteraad? Bijvoorbeeld:
- U vindt dat de gemeente u niet netjes heeft behandeld.
- U krijgt geen antwoord op uw brief. Of u moet te lang wachten.
- De gemeente houdt zich niet aan een afspraak.
- U vraagt om informatie, maar krijgt deze niet.
Dan wil de gemeente dit graag weten. U kunt online een klacht indienen.
Hoe gaat het verder?
Iemand die niet bij uw klacht betrokken is handelt uw klacht af. Deze persoon kan u bellen voor meer informatie. De gemeentedirecteur neemt een besluit op uw klacht. Binnen 6 weken krijgt u een brief. In de brief staat wat de gemeente met uw klacht doet.
Nationale ombudsman
Bent u het niet eens met de uitkomst van uw klacht? Dan kunt u uw klacht voorleggen aan de Nationale ombudsman. De ombudsman behandelt problemen tussen u en de overheid.
Overige klachten
Heeft u een klacht over:
- Wonen
- Ophalen van afval (Avalex)
- Parkeren of parkeerboete (stuur een e-mail naar Parkeren Delft)
- Parkeerbeleid (vul het contactformulier in van de gemeente Delft)
- Aansprakelijk stellen van de gemeente voor een schade
- Gemeentelijke of waterschapsbelastingen (Regionale Belasting Groep)
- Team Jeugd, Wmo, Sociaal Team of de Jongerenacademie (Delft Support)