Briefadres aanvragen

Algemeen

U moet zich inschrijven bij de gemeente waar u woont. Heeft u geen vast woonadres? Dan kunt u een tijdelijk briefadres krijgen. Dit kan het adres zijn van een familielid, vriend, kennis of de instelling waar u verblijft. Een briefadres vraagt u schriftelijk aan.

Beschrijving

Stuur bij uw aanvraag mee:

  • Kopie van een geldig identiteitsbewijs
  • Bewijsstukken van uw situatie (zie aanvraagformulier)

Waarom een briefadres?

Met een briefadres blijft u bereikbaar voor officiƫle instanties. Ook ontvangt u post op dit adres.

Hoelang duurt het?

Binnen 4 weken ontvangt u een brief met de beslissing.

Aanvragen bij stadskantoor

Wilt u bij het stadskantoor een briefadres aanvragen? Maak een afspraak voordat u langskomt.

Briefadres van de gemeente

Heeft u geen adres van een familielid, vriend of kennis waarop u zich kunt inschrijven? Of bent u dakloos? Dan kunt u zich mogelijk inschrijven op het gemeentelijk briefadres Spoorsingel 8. Neem hiervoor contact op met het daklozenteam.

Verhuist u naar een vast woonadres?

Geef uw nieuwe adres binnen 5 dagen door aan de gemeente.

Controle en boete

De gemeente controleert uw briefadres na 6 maanden. En of u inmiddels al op een ander adres staat ingeschreven. Geeft u bewust onjuiste informatie door? Dan kunt u een boete krijgen.

Voorwaarden

  • U kunt maar op 1 adres staan ingeschreven (woonadres of briefadres)
  • Het adres moet een woonhuis zijn (geen bedrijf of postbus)